Meest gestelde vragen

Moet ik bij het opmeten rekening houden met de dikte van de strijkplank?
Voor de juiste maat is de lengte, breedte en dikte nodig. Deze kun je eenvoudig invoeren in onze maatcalculator. Na het invoeren zie je de juiste maat verschijnen.

Als mijn strijkplank 140 cm lang en 40 cm breed is, is maat XL dan geschikt?
De hoesmaat van onze maat XL is 148 x 55 cm en zal dus prima passen.
Zorg er wel voor dat de stof gelijkmatig over de strijkplank wordt verdeeld.

Voor de breedte van mijn strijkplank heb ik een grote maat nodig, maar voor de lengte niet. Past de hoes er dan nog goed omheen?
Ja, met het koord en de stopper kan de strijkhoes mooi om de strijkplank heen getrokken worden. Zorg er wel voor dat de stof gelijkmatig over de strijkplank verdeeld wordt.

Zijn jullie strijkhoezen geschikt voor stoomstrijkijzers en strijken met stoomunits?
Onze strijkhoezen zijn van 100 procent ‘ademend’ katoen en dat maakt ze geschikt voor strijken met stoom. Een molton onderlaag geeft nog extra strijkcomfort. Onze ‘Stoom Molton’ is speciaal ontwikkeld om sneller te kunnen strijken met stoom. Aan te raden voor strijken met een stoomunit of stoomgenerator. Voorkom altijd overmatig gebruik van stoom.

Ik heb het pakje niet de volgende (werk)dag ontvangen, hoe kan dat?
We zijn afhankelijk van de post voor een correcte bezorging. Soms lukt het de post niet om op tijd te bezorgen. Dit geldt vooral in de drukke decembermaand.
Ook verzenden we bestellingen pas na ontvangst van de betaling. Bij een overboeking kan het soms enige dagen duren voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Ik wil een strijkhoes omruilen, hoe doe ik dat?
Onder de button ‘Meer info’ vind je onderaan de pagina het retourformulier. Dit kun je meesturen met de retourzending. Na ontvangst van het artikel in goede staat betalen we het aankoopbedrag terug. Een nieuwe hoes kun je dan weer bestellen via de website.

Ik heb per ongeluk twee strijkhoezen besteld en betaald, maar ik wil er maar één, hoe los ik dit op?
Meld dit zo snel mogelijk via info@strijkhoezen.nl. Wij bevestigen deze mail en passen de bestelling aan. Het teveel betaalde bedrag wordt direct teruggestort. Als de strijkhoezen al zijn verzonden kun je er één terugsturen. Dan betalen we je het aankoopbedrag na ontvangst terug.

De betaling lukt niet, waar kan dat aan liggen?
Bij het afrekenen van je bestelling kom je in het gedeelte van de bank. Hier hebben wij geen invloed op. Wanneer een betaling niet lukt, kan dit bijvoorbeeld liggen aan een storing bij de bank of een probleem met een bankpas. Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de bank of het later nog eens te proberen. Je kunt ook een andere betaalwijze kiezen.

Kan de strijkhoes gewassen worden?
Het is niet nodig om de hoes voor gebruik te wassen. De strijkhoezen geven niet af, ze zijn kleurvast en krimpvrij.
Wil je toch graag de strijkhoes wassen, omdat er bijvoorbeeld een vlekje op is gekomen, was het dan op max. 30 graden. Doordat de strijkhoes een schuimlaag of molton heeft, raden we je aan om de strijkhoes niet te heet te wassen. Na het wassen kan het zijn dat de hoes wat vervormd is. Eenmaal weer op de strijkplank trek je de hoes strak om de plank en met strijken komt het weer in z’n vorm.