Meest gestelde vragen

 

Moet ik bij het opmeten rekening houden met de dikte van de strijkplank?
Er is rekening gehouden met 1 cm dikte van de strijkplank. Is je strijkplank meer dan 1 cm dik, neem dan gerust contact met ons op voor de juiste maat.

 

Als mijn strijkplank 140 cm lang en 40 cm breed is, is maat XL dan geschikt?
De hoesmaat van onze maat XL is 148 x 55 cm en zal dus prima passen.
Zorg er wel voor dat de stof gelijkmatig over de strijkplank wordt verdeeld.

 

Voor de breedte van mijn strijkplank heb ik een grote maat nodig, maar voor de lengte niet. Past de hoes er dan nog goed omheen?
Ja, met het koord en de stopper kan de strijkhoes mooi om de strijkplank heen getrokken worden. Zorg er wel voor dat de stof gelijkmatig over de strijkplank verdeeld wordt.

 

Zijn jullie strijkhoezen geschikt voor stoomstrijkijzers en strijken met stoomunits?
Onze strijkhoezen zijn van 100 procent ‘ademend’ katoen en dat maakt ze geschikt voor strijken met stoom. Een molton onderlaag geeft nog extra strijkcomfort. Onze ‘Stoom Molton’ is speciaal ontwikkeld om sneller te kunnen strijken met stoom. Aan te raden voor strijken met een stoomunit of stoomgenerator. Voorkom altijd overmatig gebruik van stoom.

 

Ik heb het pakje niet de volgende (werk)dag ontvangen, hoe kan dat?
We zijn afhankelijk van de post voor een correcte bezorging. Soms lukt het de post niet om op tijd te bezorgen. Dit geldt vooral in de drukke decembermaand. Bestel je op vrijdag na 17.00 uur dan krijg je het pakje op dinsdag, omdat de postbode niet op maandag bezorgd.

Ook verzenden we bestellingen pas na ontvangst van de betaling. Bij een overboeking kan het soms enige dagen duren voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

 

Ik wil een strijkhoes omruilen, hoe doe ik dat?
Via info@strijkhoezen.nl kun je het retourformulier aanvragen. Dit kun je meesturen met de retourzending. Na ontvangst van het artikel in goede staat betalen we het aankoopbedrag terug. Een nieuwe hoes kun je dan weer bestellen via de website.

 

Ik heb per ongeluk twee strijkhoezen besteld en betaald, maar ik wil er maar één, hoe los ik dit op?
Meld dit zo snel mogelijk via info@strijkhoezen.nl. Wij bevestigen deze mail en passen de bestelling aan. Het teveel betaalde bedrag wordt direct teruggestort. Als de strijkhoezen al zijn verzonden kun je er één terugsturen. Dan betalen we je het aankoopbedrag na ontvangst pas terug.

 

De betaling lukt niet, waar kan dat aan liggen?
Bij het afrekenen van je bestelling kom je in het gedeelte van de bank. Hier hebben wij geen invloed op. Wanneer een betaling niet lukt, kan dit bijvoorbeeld liggen aan een storing bij de bank of een probleem met een bankpas. Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de bank of het later nog eens te proberen. Je kunt ook een andere betaalwijze kiezen.

 

Wat kost het verzenden?
De verzendkosten zijn in Nederland bij de prijs inbegrepen. Voor internationale verzendingen rekenen we € 3,50.